"...dan boleh jadi kamu benci akan sesuatu, sedang ia lebih baik bagimu, dan boleh jadi kamu kasihi akan sesuatu, sedang ia melarat bagimu. Dan Allah mengetahui, tetapi kamu tiada mengetahui"
(Al Baqarah:216)

Tuesday, July 07, 2009

Saya keliru


Saya keliru
sangat-sangat keliru
Apa beza Kutub pertumbuhan dengan Pusat Pertumbuhan?
bukankah kedua-dua teori ini asalnya sama
bukankah ia asal dari Perroux?

saya keliru
bagaimana hendak di bentuk permasalahan
sedang kata boss
'ia hanya 2-3 ayat yang memerihalkan tentang kenapa hendak kau buat penyelidikan itu'

saya keliru lagi
apakah teori perroux ini masih releven dalam era globalisasi ini...
adakah masih releven di sini

semuanya bikin saya kusut
bikin saya serabut

tapi kalau saya menangis
sampai keluar air mata darah sekalipun
kekusutan ini tetap tak akan selesai

kunci kepada penyelesaian segala masalah adalah membaca.
entah siapa yang cakap macam ini.
Tak pedulilah
saya percaya
lalu apa patut saya buat???

baca-baca
baca-baca
baca-baca

No comments: