"...dan boleh jadi kamu benci akan sesuatu, sedang ia lebih baik bagimu, dan boleh jadi kamu kasihi akan sesuatu, sedang ia melarat bagimu. Dan Allah mengetahui, tetapi kamu tiada mengetahui"
(Al Baqarah:216)

Friday, July 17, 2009

Aku Kembali..






Aku dah kembali ke kota terpencil ini
memulakan kehidupan yang telah lama aku tinggalkan
meneruskan perjuangan yang aku abaikan
mengejar cita-cita-cita yang aku 'pernah' lupakan

aku kembali ke kota terpencil ini
mencari sinar di hujung jalan
mencari kedamaian sebenar
di sebalik hiruk pikuk kepalsuan kehidupan

aku tinggalkan kota kedamaian
aku tinggalkan 'kedamaian'
aku tinggalkan semua di kota kedamaian

The Gates
Legend Inn
SSL
Seri Aman
Pokok Assam
Taiping Central
Giant
Bagan Serai
Nyonya Teleng
Nyonya Tukang Jahit
Nyonya Dobi
Nagaria
Capitol
AFC
Doli
Pak Cik Misai Pisang Goreng
Petronas
7-11
Adik & Izuan
Mamat & Zuli
Abang & Ros
Jambu 88
Lake Garden
Parking F
Kuala Sepetang
Ais Kacang
Bukit Larut
Adik Donut
First Lady
Vincci
Tesco
Cinema
Bowling
Pizza Hut
Kenny Rogers
Kompleks Larut Matang
Farmasi
Pak Lang Kg Paya
Transformers
Jangan Pandang Belakang Congkak
The House on The Left
Nasi kandar
Old Town Kopi Tiam
Laksa & Cendol Bismillah
Eon Bank
CIMB Bank
Bihun Sup
Durian Bukit Gantang
Bubur Kacang
Kari Sardin
Kari Ikan Kembung
Telur Dadar
Ikan Bakar Simpang
Sup Cendawan
Ayam Goreng Kunyit
Nasi Goreng Puyuh
Batuk berpanjangan
Sesak nafas
Zumy & Dandan
Pengkhianatan
Kepalsuan

Biar semua jadi sejarah
jangan ia jadi kenangan
aku tinggalkan semua dengan tekad
dengan niat
dengan kekuatan

hari ini
separuh hari aku di kota terpencil ini
aku umpama orang yang sedang koma
ada nyawa tiada jasad
tidurku sentiasa terganggu
jaga ku tidak seperti selalu
jiwa ku kosong
hati ku beku
minda ku kaku

ini baru setengah hari aku di sini
hari-hari lain bakal mendatang
apa pula nasib ku?
mampukah aku tempuh dugaan ini?
mampukah aku harungi cabaran ini?

dengan segala yang ada
aku pasti mencuba
biar nyawa jadi taruhan
aku mesti keraskan hati
teguhkan jiwa
mantapkan minda

agar diri ini
tidak terbakar olehnya
tidak terbakar olehnya
tidak terbakar olehnya..

No comments: