"...dan boleh jadi kamu benci akan sesuatu, sedang ia lebih baik bagimu, dan boleh jadi kamu kasihi akan sesuatu, sedang ia melarat bagimu. Dan Allah mengetahui, tetapi kamu tiada mengetahui"
(Al Baqarah:216)

Monday, July 20, 2009

Reject Lagi !!


Aku tempuh pagi hari ini dengan ketenangan dan semangat yang baru. Berkobar-kobar untuk berubah dan menjadi lebih baik dari semalam.

Pertemuan dengan penyelia rupanya menghancurkan semangat yang berkobar tersebut.
Entah apa malang ataupun mungkin sudah suratan cadangan penyelidikan sekali lagi ditolak atas beberapa alasan yang rasional.

Lemah longlai lutut bila mendengar komen yang diberikan
Cadangan baru diberikan

Harap cadangan ini memberikan kekuatan

Aku akui bahawa aku sudah bayak tersilap dalam melayari hidup ini, aku akui bahawa aku sudah banyak bazirkan masa kepada perkara-perkara yang tidak sepatutnya sepnajang tempoh cuti ini

Aku juga sedar yang aku tidak pernah berjaya memperoleh sesuatu dengan cara yang mudah seperti mana orang lain...

Andai ini dugaan Allah
aku terima dengan kekuatan...
berkali-kali aku bisikkan pada hati agar lebih tabah
agar lebih gagah
agar lebih kuat

ini dugaannnya
pasti ada hikmah disebalik kejadian
dan aku yakin sesungguhnya
'sesudah kesukaran itu pasti ada kemudahan'

petang..
terasa kepala amat berat...
ku gagahkan diri singgah ke Kuala Lumpur mencari beberapa keperluan sebelum meneruskan perjalanan ke negeri utara paling selatan...

Perjuangan belum selesai malah ia baru saja bermula....

No comments: