"...dan boleh jadi kamu benci akan sesuatu, sedang ia lebih baik bagimu, dan boleh jadi kamu kasihi akan sesuatu, sedang ia melarat bagimu. Dan Allah mengetahui, tetapi kamu tiada mengetahui"
(Al Baqarah:216)

Wednesday, July 15, 2009

Ayuh Lari Kawan


ayuh lah kita berlari kawan'
ayunkan langkahmu kiri dan kanan
bergerak maju kita ke hadapan
mengejar impian yang kau dambakan

ayuh kita berlari kawan
buka langkah mu besar-besar
tarik nafasmu kasar-kasar
kita akan melangkah
makin pantas
makin maju
meninggalkan kecelakaan ini

ayuh kawan
depakan tangan mu
kuatkan hati mu
tabahkan emosimu
tajamkan minda mu
suburkan semula iman di hati mu

aku tahu ia amat berat kawan
aku tahu
walaupun ia sebentar cuma namun kau
seperti yang aku kenal dulu
komitmen mu tidak pernash berganjak

kawan
aku tahu
kau baru tersasar
kau tersesat
kau tertipu
atas nama 'kedamaian'
kau silap perhitungan
kau silap atur langkah
akhirnya kau tersembam jatuh ke lembah yang busuk dan buruk itu
(kau sangkakan ia 'kedamaian' yang kau cari)

ayuh kawan
ikuti aku
kita tinggalkan masa silam
kita kejar masa hadapan
kita genggam cita-cita
kita terjemahkan hasrat

ayuh kawan
berlari dengan ku
kita makin pantas
makin gagah

lupakan segala duka
lupakan setiap sengsara
'kedamaian' itu hanya khayalanmu
ia merosakkan minda mu
merentungkan hati mu
menyebarkan barah dalam jiwa mu

ayuh kawan
lari dengan ku
lari dari 'kedamaian' yang dikhuatiri akan menghantui mu
lari kawan
lari dengan ku

kita ke kota utara itu
dengan jiwa yang kental
dengan iman yang mantap
dengan hati yang suci
dengan harapan yang ikhlas

segalanya 'Lillah Hi Ta'Ala kawan
ayuh
aku yakin kau boleh
aku yakin kau boleh
aku yakin kau boleh.....

No comments: