"...dan boleh jadi kamu benci akan sesuatu, sedang ia lebih baik bagimu, dan boleh jadi kamu kasihi akan sesuatu, sedang ia melarat bagimu. Dan Allah mengetahui, tetapi kamu tiada mengetahui"
(Al Baqarah:216)

Thursday, April 27, 2006

Kalau Dah Hantu Gusti


Semalam Pak Kebun ‘beli’ gusti dari ASTRO. Bukan siaran langsung tetapi yang dirakam 12 tahun lalu. Tajuknya “Black Jack Brawl”. Memang tiada penggusti baru dan gaya penggusti pula lebih kepada brawler dan bukannya mat technician atau high flying

Gelanggangnya ialah UWF (Universal Wrestling Federation). Manakala pemegang tali pinggang kejuaraannya pula ialah Dr Death Steve William. Juara Bergu pula The Killer Bees.

Banyak juga penggusti yang turun ke gelanggang antaranya Cactus Jack (Mick Foley), Superfly Jimmy Snuka, Dan Spive, Sid Vacious, Bob Orton, Wild Thing Stevie Ray, Sunny Beach dan lain-lain (yang majoritinya dah tidak aktif lagi dalam arena gusti moden)

Bagi peminat gusti yang biasa sememangnya perlawanan ini amat membosankan. Namun bagi Pak Kebun, inilah gaya gusti di ‘zaman ‘klasik’ (Classic Era) yang merupakan perintis kepada gusti pelbagai gaya (hybrid style) yang kita lihat pada masa kini.

Itu sahaja….

Pak ‘The Butcher’ Kebun

2 comments:

Anonymous said...

HAI SAYA RAGDOLL LAGI !HIDUP INI PENUH DENGAN DERITA DAN KESUSAHAN ,APA MAU BUAT.HIDUP SAYA PUN SUSAH SEKARANG.SAYA SUDAH MINAT GUSTI DARI USIA 14 TAHUN.SAYA PUN TERLALU SUKAKAN WWE DAN PERKARA TENTANG GUSTI.SAYA TAK DAPAT KERJA DENGAN SENANG DI TEMPAY KERJA,TERLALU FIKIRKAN TENTANG GUSTI.HIDUP MAKAN PUN TENTANG GUSTI.SAYA SEKARANG PUN TENGAH CARI PEKERJAAN MENGENAI GUSTI;MASIH TAK DAPAT JUGA.SAYA HARAP ADA DAPAT KERJA;KALAU BOLEH DAPAT MENULIS ARTIKEL TENTANG GUSTI DI SURAT KHABAR ATAU MAJALAH.JIKALAU ADA ORANG BACA KOMEN INI,HARAP DAPAT TOLONG SAYA INI.KALAU BOLEH CALL SAYA PADA TEL 07-5567764.SEKIAN,TERIMA KASIH.

Anonymous said...

Kesian Ragdoll..sabar sedare jangan kerana gusti hidup jadi ytak menentu....