"...dan boleh jadi kamu benci akan sesuatu, sedang ia lebih baik bagimu, dan boleh jadi kamu kasihi akan sesuatu, sedang ia melarat bagimu. Dan Allah mengetahui, tetapi kamu tiada mengetahui"
(Al Baqarah:216)

Friday, May 08, 2009

Tak Pakai Baju Hitam (kah-kah-kah)

Petikan Harian Metro Online:

Pulau bogel





KUALA LUMPUR: Gempar apabila sebuah akhbar online di Denmark, semalam memaparkan babak mengaibkan sebuah program realiti terbitan sebuah stesen televisyen negara itu yang menonjolkan aksi peserta Survivor Robinson Ekspeditionen berlumba lari dalam keadaan telanjang bulat.



Lebih memeranjatkan apabila seorang pembaca akhbar ScandAsia.com di Internet yang mempunyai pertalian saudara dengan rakyat Malaysia, mendapati rancangan realiti di TV3 Denmark itu menjalani penggambaran di sebuah pulau di perairan Mersing, Johor.


Difahamkan, semua peserta program realiti televisyen yang sedang disiarkan di negara Scandinavia itu dibawa khas dari Denmark bagi mengharungi pelbagai ujian lasak secara fizikal dan mental.


Bagaimanapun, timbul persoalan sama ada penerbit program itu mempunyai agenda tersembunyi apabila mewajibkan semua peserta berlumba lari dalam keadaan bogel, seolah-olah mahu menunjukkan kepada dunia rakyat Malaysia masih kuno dan tidak berpakaian.(Baca sendiri la harian metro untuk dapat tahu lebih lanjut)


YANG INI BARU BETUL

TAKDE GANAS-GANAS

TAKDE GADUH-GADUH

TAKDE RAMPAS-RAMPAS

TAKDE POLIS-POLIS

TAKDE ULAR-ULAR



MUNGKIN SEBAB TAKUT PAKAI BAJU HITAM KOT?


SEBAB TU LEBIH ELOK TAK BERBAJU

BUKAN TAK BERBAJU

TAK PAKAI APA-APA

LAGI SELAMAT

KAH-KAH-KAH



MALAYSIA TRULY ASIA

KAH-KAH-KAH

KAH-KAH-KAH



APA CERITA MENTERI PELANCONGAN?

KAH-KAH-KAH

TAK NAK KOMEN APA-APA KE?

KAH-KAH-KAH


No comments: