"...dan boleh jadi kamu benci akan sesuatu, sedang ia lebih baik bagimu, dan boleh jadi kamu kasihi akan sesuatu, sedang ia melarat bagimu. Dan Allah mengetahui, tetapi kamu tiada mengetahui"
(Al Baqarah:216)

Monday, March 27, 2006

Untuk Kawan-Kawan



UNTUK KAWAN-KAWAN (Yang Selalu Ajak Aku Pergi Minum)
Masuk 8.00m pagi
kemas itu dan itu
buka fail
semak kerja
9.00 pagi
kawan ketuk bilik...
minum pagi....
1.00 tengahari
kawan telefon...
makan tengahari
4.00 petang
kawan hantar mesej
minum petang
5.30 petang
kawan hantar pesan (melalui Yahoo Messeger)
ajak turun padang (bersukan katanya)
Kawan-kawan
kerja kita bukan hanya makan dan minum sahaja
kita memegang amanah
perlu ditunaikan sepenuh jiwa..
Kawan-kawan
kurangkanlah "minum-minum"
aku tak larat (tapi aku tak boleh tolak kerana nanti digelarnya sombong)
sukarnya hendak mengajar manusia supaya memahami....

3 comments:

zaharah said...

Assalamualaikum, macamana ari tu jumpa sedara faisal tehrani ker?

bicarapakkebun said...

cik zaharah..
saya tersilap rupanya...faisal ada 26 hb..saya mmg tak perasan hingga saya sms dia utk confirm pada hari 25 tersebut..but..salam telah disampaikan :)

sorri kesilapan info..
amacam..banyak berhabis beli buku?

zaharah said...

dasyat jugalah saya belanja ari tu...tapi alhamdulillah berbaloi rasanya..masih ada lagi buku faisal yg perlu saya pesan melalui ujana...ari ni dia pergi lagi PWTC kan? saya nampak bumbung PWTC jer..nak pergi, kerja banyak lah pulak...