"...dan boleh jadi kamu benci akan sesuatu, sedang ia lebih baik bagimu, dan boleh jadi kamu kasihi akan sesuatu, sedang ia melarat bagimu. Dan Allah mengetahui, tetapi kamu tiada mengetahui"
(Al Baqarah:216)

Monday, March 27, 2006

Pesta Buku-Ukhwah Makin Kukuh

25 Mac 2006 Pesta Buku Antarabangsa Kuala Lumpur..menemukan kembali kami anak Negeri Bersejarah. Pak Kebun, Mat Unos, Badak dan Zahid..bertemu di PWTC atas alasan yang sama..."Memburu Buku"
Mat Unos kini bermastatutin di Kuala Lumpur, Badak datang awal pagi dari Negeri Bersejarah (menaiki bas dan dia cuti pada hari tersebut) manakala aku dan zahid datang dari sebelah Utara tanah air..
Bertemu semula sahabat lama, mengenang kembali kisah dan nostalgia lama. Indah sungguh masa lalu. Kini masing-masing membawa haluan. Hanya badak masih kekal di Negeri Bersejarah..
Badak juga membawa ucapan salam sahabat-sahabat di Negeri Bersejarah termasuklah sahabat dari Kumpulan Rumpai Laut (Ubi, Pijat juga Chelek)..
Malam...setelah jamuan di rumah Mat Unos (masak Lomak Cili Api: Resepi asli isteri Mat Unos) aku dan zahid pulang, manakala badak bermalam di rumah Mat Unos.
Sambil mengenang-ngenang poket yang semakin 'kempis' aku juga tertanya..bila agaknya lagi kami dapat bertemu lagi.....
Selamat tinggal Kuala Lumpur
Selamat tinggal Badak dan Mat Unos
Selamat tinggal kenangan...

No comments: