"...dan boleh jadi kamu benci akan sesuatu, sedang ia lebih baik bagimu, dan boleh jadi kamu kasihi akan sesuatu, sedang ia melarat bagimu. Dan Allah mengetahui, tetapi kamu tiada mengetahui"
(Al Baqarah:216)

Tuesday, December 05, 2006

Kebodohan (Buat Yang Mengerti)

Kau kata aku bodoh
Aku kata kau bodoh

Aku kata kau bodoh
Kau kata aku bodoh

Siapa yang bodoh??

Hidup dalam kebingungan..
Sesat dalam terang
Terawang-awangan
Bagai pari-pari yang tak jejak daratan


Jika sudah tahu itu berdosa
Mengapa kau lakukan juga?
Jika itu bukan kau pinta
Mengapa kau teuskan juga?

Itu jalan yang kau pilih

Kau salahkan semua kerana pilihan ini
Kau tunding sana
Kau tunjuk sini
Tapi kau lupa...
Puncanya dirimu sendiri..

Kau bodoh
Aku bodoh


Kau bodoh kerana memilih jalan ini
(mungkin kau pandai kerana ini terbaik buatmu)
Aku bodoh kerana cuba memahami...

Aku yakin
Kau pasti
Teruskan hidup dalam kebingungan
Dalam gelap-Dalam malap



Kau bodoh
Aku bodoh
Namun aku tahu


Maruah diri...
Bukan untuk di pijak-pijak


Pak_Kebun: Dunia ini pinjaman cuma

No comments: