"...dan boleh jadi kamu benci akan sesuatu, sedang ia lebih baik bagimu, dan boleh jadi kamu kasihi akan sesuatu, sedang ia melarat bagimu. Dan Allah mengetahui, tetapi kamu tiada mengetahui"
(Al Baqarah:216)

Wednesday, October 04, 2006

Ziarah Sahabat



Minggu lepas saya diziarahi oleh dua orang sahabat lama. Kami sama-sama duduk di asrama yang sama dan rumah sewa yang sama semasa pengajian di Menara Gading dahulu. Walaubagaimanapun kami dari kursus yang berbeza.

Lama sungguh saya tidak jumpa kedua-dua sahabat saya ini. Hampir 6 tahun kami tidak bersua. Namun, ikatan ukhwah yang terjalin tidak kami abaikan. Kami sering berhubung melalui e-mel mahupun SMS.

Kebetulan, minggu ini kedua-duanya ke Utara atas urusan perniagaan dan singgah untuk menziarahi saya

Harga Sebuah Ketabahan

Salah seorang sahabat saya ini amat tabah. Beliau mula bekerja di sebuah syarikat yang berteraskan katering sebagai Peramusaji sahaja (walaupun beliau berkelulusan Sarjana Muda-Kepujian Kelas Dua Atas).

Selama enam (6) tahun beliau bekerja di sana. Beliau tetap tabah walalaupun ramai pekerja yang datang dan pergi. Hari ini, Alhamdulillah, beliau telah mejawat jawatan sebagai pengarah operasi di syarikat tempat beliau bekerja...

Memang itulah yang sepatutnya beliau dapat kerana itulah harga yang beliau terima dari ketabahannya.....

Pak Kebun: Teringat Sahabat-sahabat lain terutamanya sahabat pengasas Perguruan Harimau Melampau....

No comments: