"...dan boleh jadi kamu benci akan sesuatu, sedang ia lebih baik bagimu, dan boleh jadi kamu kasihi akan sesuatu, sedang ia melarat bagimu. Dan Allah mengetahui, tetapi kamu tiada mengetahui"
(Al Baqarah:216)

Sunday, October 31, 2010

Melayu Bonsai

Gua tak tau sama ada lu orang setuju atau tidak dengan tukar tiub (hishamuddin rais). Tapi pada gua seorang ex UM, tukar tiub adalah 'Living Legend'...

Gua tak cakap apa yang dia kata dan apa yang dia tulis semua betul di sini peranan otak kita untuk fikir....Mana yang kita setuju dan mana yang kita tidak...itu hak masing-masing...

Satu perkara yang gua tak nafikan ialah peranan Tukar Tiub yang mengajar kita untuk melihat 'the other side' dalam politik malaysia...

Lua orang setuju atau tak setuju itu lu orang punya pasal....Gua tak paksa untuk ikut apa yang gua kata...

Ini komentar Tular Tiub yang berspektif  'Melayu Yang Dibonsaikan'

(Ehsan Malaysiakini)

No comments: