"...dan boleh jadi kamu benci akan sesuatu, sedang ia lebih baik bagimu, dan boleh jadi kamu kasihi akan sesuatu, sedang ia melarat bagimu. Dan Allah mengetahui, tetapi kamu tiada mengetahui"
(Al Baqarah:216)

Saturday, October 16, 2010

Sistem penilaian k'tangan awam PTK dimansuh

Petikan Malaysiakini:
"...sejak PTK diperkenalkan pada 2002, kakitangan lama memang sukar untuk mencatat keputusan cemerlang dalam peperiksaan PTK berbanding kakitangan muda.

Mengikut sistem PTK, mereka yang lulus tahap empat layak dipertimbangkan bagi kenaikan pangkat dan anjakan gaji manakala lulus tahap tiga layak dipertimbangkan bagi kenaikan pangkat.

Ramai kakitangan lama yang berpengalaman, sukar menikmati kenaikan pangkat disebabkan lulus tahap tiga dan terpaksa bersaing dengan mereka yang lulus cemerlang tahap empat."


Statement ni gua paling setuju...memang macam celaka PTK. kerja satu kumpulan, tugasan satu kumpulan, buat mcm nak mampus tapi markah tak sama....
gua pon heran macam mama PTK boleh jadi kayu ukur untuk kecemerlangan seseorang
gua study mcm nak mampus....baca buku sepanjang hari....
markah gua 3
paling mcm celaka
langsung takde perincian tentang markah2 lain
yang ada hanya keputusan sahaja 3
pigi dah...
gua amik upsr, srp, spm, stpm even  masa gua kat U dulu pun masa dapat slip exam ada tertera markah setiap papaer yang gua amik dan rumusan keputusannya sekali

ini setakat rumusan sahaja

pegi mampus sama PTK (gua rasa termasuklah barua yang menguruskannya)

pijol dan kawan2 yang kecoh2 buat part time boleh pulak dapat 4...
ini macam cemerlang ke?

gua bosan dgn PTK...serius..... 

No comments: