"...dan boleh jadi kamu benci akan sesuatu, sedang ia lebih baik bagimu, dan boleh jadi kamu kasihi akan sesuatu, sedang ia melarat bagimu. Dan Allah mengetahui, tetapi kamu tiada mengetahui"
(Al Baqarah:216)

Tuesday, October 26, 2010

KL

Ari ni gua stress.Gila punya stress. Semuanya akibat Kracjie & Morgan (1970) sample size table. Berpinau mata gua kira guna formula yang diberi. Sampai ke awal pagi , gua masih kantoi nak kira formula untuk sampling gua. Gua dapat satu excell...ada formula, masalahnya tak boleh copy and paste pulak. Kena lock dengan dia punya owner...

Gua sudah mabuk. Kata mr Mustache, kalau gua komputer gua ni dah 'crash'. Minggu lepas gua mabuk pasal kira 'Logarithm'..minggu ni gua kena kira sample size guna formula yang sepanjang hidup gua baru first time gua jumpa....

Gua memang bebal Math...sebab itulah gaji gua tak pernah sampai ke hari gaji yang mendatang. Sebab gua bebal math gua tak dapat masuk Matriks..sebab gua bebal math gua masuk tingkatan 6 dan merelakan muka gua kene lempang untuk setahun setengah yang berikutnya.

Ari ni gua mmenag crash..gua dah dapat jawapan tapi gua tak tau mana formulanya. Kalau jumpa mahaguru, kompon gua kena 'tiaw'

gua sakit ati..
gua nak buat something yang lain dari kerja harian gua
esok gua nak pegi KL
lama gua tak pergi KL. Lama gua tak lepak Pustaka Peringan P Ramlee, 
lama gua tak pergi National Library
lama gua tak pergi Balai Seni Lukis Negara

Sejak gua tinggalkan KL tahun 2003 gua tak pernah sampai tempat2 tu lagi, padahal satu ketika dulu itulah tempat gua lepak bawak diri sorang-sorang

Otak gua dah tepu
gau rasa tempat-tempat tu memanggil gua
gua rasa gua kena ziarah tempat-tempat tu semua
kena
kena
kena....

Gua niat dalam hati....esok gua nak pegi KL dan ziarah tempat-tempat ni. Memang gua tau, tempat-tempat ni tak akan menemukan gua dengan formula yang gua carik 
tapi...apalah yang ada di kawasan kejiranan gua ni?

dan tiba2 lagu Alleycats terngiang-ngiang di kepala gua...

Ya...Gua akan Ke KL esok.....
hahahahahahaha





No comments: