"...dan boleh jadi kamu benci akan sesuatu, sedang ia lebih baik bagimu, dan boleh jadi kamu kasihi akan sesuatu, sedang ia melarat bagimu. Dan Allah mengetahui, tetapi kamu tiada mengetahui"
(Al Baqarah:216)

Sunday, October 17, 2010

KONVO

Minggu ini satu IPT yang dekat dengan kediaman gua sedang berkonvo
datang jugaklah gua untuk melihat pesta-pestaan yang berlangsung tu
bergambar (memakai jubah), lambung2 topi adalah kelaziman...

entah kenapa hati gua bercampur baur
macam-macam perkara bermain dalam perasaan gua
ada persoalan -bila agaknya gua akan konvo lagi
ada gembira- teringat suasana konvo yang pernah gua alami dulu
dan paling pedih perasaan gua ada rasa feeling-terkenangkan kisah konvo yang dah 10 tahun berlalu

Gua tau, awek yang ada dalam kisah gua itu takkan baca blog ini
dia pun dah tak jadi awek pun
anak dia dah tiga
dai pon dah bahagia bersama laki dan anak2 dia
gua pon takde niat nak kacau rumah tangga dia

tapi kata orang puteh..
'memory are forever'

oleh kerana gua manusia..(aisey bro..HULK pun ada feeling kat pompuan)
dan ini adalah blog gua
maka gua coretkanlah perasaan gua hari ni...

dan buat 'dia' yang penah sama-sama konvo dengan gua
gua harap lu bahagia bersama suami lu selamanya...




No comments: