"...dan boleh jadi kamu benci akan sesuatu, sedang ia lebih baik bagimu, dan boleh jadi kamu kasihi akan sesuatu, sedang ia melarat bagimu. Dan Allah mengetahui, tetapi kamu tiada mengetahui"
(Al Baqarah:216)

Saturday, October 23, 2010

ManDoM..




Hari ini gua mandom gila-gila. Entah kenapa? gua pun tak tahu. Mungkin sebab dalam hati pagi-pagi tadi gua dah niat dalam hati untuk bercuti bersama-sama dengan warga Melaka yang meraikan pengistiharan Melaka sebagai Bandaraya Maju. Mungkin....kerana gua dah niat hendak cuti...bermakna gua cuti everything..kerja masih berlambak. Dua projek yang sedang gua buat masih takde progress.Even projek yang patut submit 31 Okt ni pun gua tak sentuh apa-apa. 

Gua percaya..apa yang belaku ini semuanya sebab gua dah niat dalam hati....
bila duduk aje dekat meja kerja..muka gua pasti akan tersembam
abis tu pemutus kata gua layan kuey teow wak kat medan sama mr mustache..

Petang gua mandom lagi...Gua dah mula tanya hati. gua kena buat sesuatu yang bermanfaat untuk hari ini
Gua on komputer dan entah macam mana gua terjumpa satu player yang boleh download subtittle untuk movee yang di tonton as long kita ada internet connection

Jadi gua tahu...pasti malam ni gua akan buat sesuatu yang bermanfaat

RESERVOIR DOGS & KAANTE (hahahaha)

kepada anda yang tak pernah dengar KAANTE gua tak kisah. tapi kalau anda tak pernah tau apa itu RESERVOIR DOGS...gua rasa terkilan. Gua yakin anda mesti mat skema. Pakai tie, rambut belah tepi, kasut kilat....

KAANTE adalah remake RESERVOIR DOGS dalam versi hindustan. Kalau RESERVOIR DOGS tu durasinya lebih kurang 1jam 40 minit, KAANTE pulak dekat 2 jam setengah.

Pada gua kedua-duanya kool....sebab plot dan pengkisahan yang sama (remake la katakan) 

gua tak nak komen tentang perkara-perkara lain..tapi apa yang gua nak kaitkan ialah apa yang belaku dalam hidup kita dengan kisah kedua-sua movee ini.

DTA (Dont Trust Anybody) pada gua itu yang nak di tonjolkan...sebab mgkin kita rasa kita rapat, kita baik dengan somebody tapi belum pasti dia ada feel yang sama terhadap kita...

apa-apalah..pada gua gua dah lakukan something yang berfaedah hari hi..menonton kedua-duanya. Memang dah lama gua idamkan nak tonton dan akhirnya terealisasi bila gua dapat software ini (bsplayer) . korang taip la kat google kalau nak softwarenya

Kalau korang dah tengok kedua-dua (atau at least salah satu movee) dan pandangan korang tak sama dengan gua...itu korang punya pasal..sebab apa yang gua cakap adalah pandangan gua . Dan gua bukan ahli politik yang akan paksa orang untuk percaya apa yang dia percaya...

maka selepas menonton dalam jam 4.00 gua berjanji pada diri gua sendiri bahawa esok dan hujung minggu ini gua akan pulun settlekan kerja-kerja yang tertunggak tu.....

No comments: