"...dan boleh jadi kamu benci akan sesuatu, sedang ia lebih baik bagimu, dan boleh jadi kamu kasihi akan sesuatu, sedang ia melarat bagimu. Dan Allah mengetahui, tetapi kamu tiada mengetahui"
(Al Baqarah:216)

Thursday, May 24, 2007

Oh Idea !!



hari-hari aku tunggu kau
8.00 pagi hingga 6.00 petang
kadang-kadang terlajak sampai 10.00-11.00 malam
tapi...
kau tak timbul-timbul....

Kenapa..
kau hanya timbul pada waktu-waktu kecemasan?
waktu aku nak pergi mesyuarat
waktu aku nak pergi makan
waktu aku nak pindah barang kawan-kawan
waktu aku nak balik tgk CSI

dan paling kritikal
waktu aku nak cuti
sekarang..

Kenapa waktu aku tunggu kau tak datang-datang....
dan..
waktu aku malas menunggu kau membuak-buak tanpa dapat di empang????

1 comment:

Unknown said...

Zaman sekarang ni, bukan lagi zaman menunggu ilham turun dari langit, atau di tepi sungai di tepi laut.

Idea dan ilham kini hanya di hujung jari. Google sahaja.. Macam-macam ada.. :)