"...dan boleh jadi kamu benci akan sesuatu, sedang ia lebih baik bagimu, dan boleh jadi kamu kasihi akan sesuatu, sedang ia melarat bagimu. Dan Allah mengetahui, tetapi kamu tiada mengetahui"
(Al Baqarah:216)

Sunday, May 06, 2007

Jangan Jadi Lalang Sahabat !!!!


Setahun yang lalu, aku terpaksa melakukan kerja bodoh yang memakan masa selama 3 bulan dan itu adalah sesuatu yang amat memeritkan bagi aku

kerja bodoh yang diaturkan oleh pihak pentadbiran atas pelbagai alasan yang terlalu remeh
kerja bodoh yang hakikatnya pihak pentadbiran sendiri tidak tahu signifikannya..hanya kerana mereka ada kuasa maka aku an beberapa rakan lain terpaksa pergi...

Jika tidak pergi...pengsahan jawatan akan terjejas...

Ya.. mereka ada kuasa...

Namun ia telah berlalu.....masa demi masa, ramai rakan-rakan yang baru masuk ke sini dan ada ketikanya mereka ingin berkongsi pengalaman dengan aku...

kadangkala aku terlalu jujur..(atau terlalu keras dengan prinsip) yang masih tidak pernah dan tidak akan bersetuju dengan arahan kerja bodoh tersebut

Namun pada asalnya ramai yang tidak bersetuju dengan aku....kononnya aku terlalu prejudis dan lain-lain

ok..anda semua orang bijak sana...

anda semua lupa bahawa bersatu itu baik dan anda telah menunjukkan contoh mengampu yang amat baik di awal kehidupan anda di sini

hari ini, aku dapat respon dari mereka..
masih-masing dengan muka masam bersetuju dengan pendapat aku...

aku hanya senyum dan berkata padan muka engkau...

jagan jadi lalang..
jika dulu engkau sokong kenana sekarang seolah-olah kau benci??
teruskan
jangan ubah sokongan kau terhadap 'program kerja bodoh' ini
jangan jadi lalang
tetap dengan pendidirian anda semua


3 bulan bukan lama
pada aku ia tetap bodoh

tapi ia takkan berubah kerana
mereka ada kuasa
dan yang penting di sini kejayaan bukan kerana kehebatan
tetapi
kejayaan adalah dari dasar kemampuan anda untuk mengampu...

teruskan ...
teruskan...

Pak Kebun: Tiada lalang di kebun

No comments: