"...dan boleh jadi kamu benci akan sesuatu, sedang ia lebih baik bagimu, dan boleh jadi kamu kasihi akan sesuatu, sedang ia melarat bagimu. Dan Allah mengetahui, tetapi kamu tiada mengetahui"
(Al Baqarah:216)

Tuesday, July 11, 2006

Empat Berita

Kuala Lumpur 7 Julai 2006: Menteri Pelancongan, Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor mengemukakan cadangan agar waktu operasi pusat hiburan seperti pub, restoran dan kelab malam di bandar-bandar utama dilanjutkan sehingga jam 5 pagi bagi membolehkan pelancong asing yang berkunjung ke pusat hiburan tersebut menikmati aktiviti kehidupan malam dengan lebih ceria.

Johor Bharu 8 Julai- ‘Saya seperti orang buruan pula. Apakah saya tidak lagi mempunyai kehidupan peribadi dan hak untuk bersendiri”. Itulah keluhan Mawi yang mengakui makin tertekan kerana diburu oleh media bagi mendapatkan penjelasan berhubung tindakan memutuskan pertunangan dengan Nor Diana Mad Naim minggu lalu.

Bandar Gaza 8 Julai- Israel memperluaskan tindakan ketenteraan di Genting Gaza hari ini dengan menghantar berpluh-puluh kereta kebal ke kawasan Palestin yang padat penduduk dan berbalas-balas tembakan dengan kumpulan pejuang dalam usaha membebaskan seorang askarnya yang ditawan oleh pejuang Hamas minggu lalu

Petaling Jaya 8 Julai- ….sementara itu, seperti yang dijangka Diddy yang berada di tangga kedua terbawah undian SMS tersingkir juga pada konsert minggu ke enam AF4. Pada konsert tersebut, beliau yang nama sebenarnya Shamsul Hirdi Muhid, 21, menyampaikan lagu ‘Air Mata Kasih’. Pelajar dari Kuala Lumpur itu tidak lagi bersama dengan Amirul, Haziq, Faizal, Lotter, Farhan dan velvet untuk meneruskan perjuangan (?) bagi merebut gelaran Juara AF4.

Pak Kebun: Apa berita yang menyediahkan anda??? Tepuk dada Tanya Iman……

No comments: