"...dan boleh jadi kamu benci akan sesuatu, sedang ia lebih baik bagimu, dan boleh jadi kamu kasihi akan sesuatu, sedang ia melarat bagimu. Dan Allah mengetahui, tetapi kamu tiada mengetahui"
(Al Baqarah:216)

Friday, January 07, 2011

Sembang Gusti: World Class ChampionShip Wrestling (WCCW)

Dalam keadaan kepala yang serabut 'ditimpa' skrip STPM, sempat juga aku layan dokumetari gusti ini:

1) The Triumph & Tragedy of WCCW (VCD)

2) Heroes of World Class (Youtube)

Dua dokumentari yang berkisar pada 'pokok' yang sama iaitu World Class Championshiop Wrestling (WCCW). Pada penggemar gusti yang biasa, mungkin mereka akan terkejud mendengar nama WCCW ini, namun bagi penggemar gusti yang 'hardcore' seperti aku ia adalah satu nama yang besar di era 1980 an. Di era gusti adalah gusti dan bukan entertainment. Di era gusti adalah real dan bukan penuh dengan storyline yang mengarut. Di era gusti yang penuh dengan pelbagai badan dengan pelbagai type of promotion dan bukannya dominasi konglomerat WWE.

Apa yang menariknya tentang WCCW ini? 

walaupun terdapat banyak yang mampu aku tulis, namun aku terpaksa simpan dahulu kerana perlu selesaikan tugasan yang lebih mendesak. 
Aku juga menantikan jika ada komen yang menunjukkan minat untuk aku teruskan perbincangan tentang WCCW ini...
jumpa lagi di lain masa...

No comments: