"...dan boleh jadi kamu benci akan sesuatu, sedang ia lebih baik bagimu, dan boleh jadi kamu kasihi akan sesuatu, sedang ia melarat bagimu. Dan Allah mengetahui, tetapi kamu tiada mengetahui"
(Al Baqarah:216)

Thursday, January 20, 2011

Teringat...

Gua digamit nostalgia bila dengar lagu ni
U6A2 Malacca High School (1996)
lonely, emptiness and inferiority complex...
Tika itu tiada siapa untuk mengadu
tika itu...hidup bagai layang-layang terputus tali

Lagu ini penuh memori
terkenang zaman itu
gua, ah chai, ah heng, ah boon, nyana, umapathy & karthi
(masa itu tiada kedengaran jeritan 1 Malaysia..tapi gua tetap hidup bersama bangsa lain)
ketika embun turun ke bumi
sama-sama menapak, menyusuri jalan Chan Koon Cheng, Jalan Banda Kaba, Jalan Merdeka dan akhirnya Jalan Tun Tan Cheng Lock ke destinasi Jalan Kota Laksamana
melayan teh o ais dan asam pedas di Pasar Borong Lama di tebing sungai Melaka

Lagu ini benar2 nostalgia
melodinya yang perlahan sering mengingatkan gua pada masa itu di dekad yang lalu
Akhirnya...
Gua berjaya jadi 'survival'
namun lagu ini tetap jadi memori...

No comments: