"...dan boleh jadi kamu benci akan sesuatu, sedang ia lebih baik bagimu, dan boleh jadi kamu kasihi akan sesuatu, sedang ia melarat bagimu. Dan Allah mengetahui, tetapi kamu tiada mengetahui"
(Al Baqarah:216)

Monday, April 21, 2008

Sembang Gusti: Pakat-Pakat


Bagi anda yang agak keberatan untuk percaya bahawa dalam gusti ada story line, itu terpulang kepada anda

Masing masing ada hak terhadap kepercayaan masing-masing

Tuan-tuan tentu masih Ingat pada Brock Lesnar

Ya Brock lesnar "The Next Big Thing" yang merupakan juara WWE sebanyak 3 kali. Yang Muncul dengan momentum yang amat tinggi dengan menewaskan semua pencabar termasuklah dari katagori "Main Eventer" dengan penangan "F5" nya

Beliay tiba-tiga jadi jagoan yang amat hebat dan tidak mampu ditewaskan oleh sesiapa sahaja...

Nah ...itu satu story line yang biasa dalam dunia gusti.

Gusti based pada popularity...tentu ada niche pada seseorang penggusti yang boleh dijual pada audien untuk menjadikan penggusti tersebut mendapat tumpuan tinggi dari penonton.

Kemudian selepas Wrestlemanis 20, setelah tewas kepada Goldberg dalam perlawanan yang paling buruk beliau menghilangkan diri dari dunia gusti atas alasan mencari sukan yang lebih "Real"

Belau mencuba dalam arean Bolasepak Amerika (American Football" tetapi gagal dan seterusnya ke Jepun sehinggalah menjuarai IWGP Heavyweight Champion sebelum tewas kepada Kurt Angle..

Selaps itu beliau mula menceburi arena MMA (Mixed Martial Arts) sehinggalah membawa kepada kemunculannya (Debut) pada UFC 81 yang lalu...

Anda Kenal Frank Mir???

Tak ramai tahu nama ini kecuali anda pengikut setia UFC..

Jika diikutkan Lesnar lebih terkenal berbanding Mir. Malah tidak dinafikan bahawa kemunculannya telah menaikkan rating UFC 81. Namun akhirnya beliau tewas dalam masa tidak sampai 3 minit..

Kenapa???

Kerana bukan seperti gusti, UFC adalah sukan sebenar yang tiada storyline....

Sama-sama saksikan:


No comments: