"...dan boleh jadi kamu benci akan sesuatu, sedang ia lebih baik bagimu, dan boleh jadi kamu kasihi akan sesuatu, sedang ia melarat bagimu. Dan Allah mengetahui, tetapi kamu tiada mengetahui"
(Al Baqarah:216)

Wednesday, November 21, 2007

Kami Masih Sayang Proton


Dalam Buletin Utama TV edisi 20 Nov 2007, ada berita yang mengatakan bahawa Proton tidak menjalinkan kerjasama dengan Volkswagen. Samada Proton tidak mahu menjalinkan kerjasama atau Volkswagen yang tidak ingin bekerjasama itu biarlah sama sama kita fikirkan

Ada satu lagi berita yang amat menarik tentang Proton, iaitu bagaimana untuk tempoh dua bulan terakhir tahun ini, tempahan Proton (Persona) telah mencecah angka 22 000 unit. Nah, ini bukan satu lawak atau keajaiban. Pada aku ia sepatutnya dah lama berlaku. mungkin bertahun-tahun yang lalu.

Berita ini membuktikan bahawa rakyat Malaysia (terutamanay dari kelas pertengahan) macam aku masih sayangkan proton. Cuma yang menjadikan pembeli hilang minat terhadap proton ialah kerana kualiti dan designnya yang amat meloyakan. Bayangkan Proton Juara yang semacam kotak mancis diletakkan tayar itu, atau Savy yang separuh siap (kerana design hadapan cantik tetapi design belakang amat hodoh)...Siapa yang ingin beli????

Tahniah, Proton telah ambil ikhtibar atas kegagalan dan kebodohan tersebut. Semoga di masa akan datang akan muncullah pelbagai model Proton yang bukan sahaja berkualiti tetapi mempunyai reka bentuk yang hebat.

Andai itu tidak belaku janganlah tohmah kami kerana tidak sayang Proton tetapi Protonlah yang tidak sayang kami...

No comments: