"...dan boleh jadi kamu benci akan sesuatu, sedang ia lebih baik bagimu, dan boleh jadi kamu kasihi akan sesuatu, sedang ia melarat bagimu. Dan Allah mengetahui, tetapi kamu tiada mengetahui"
(Al Baqarah:216)

Sunday, January 14, 2007

Selamat Datang Sahabat



15 Januari 2007, ialah tarikh istimewa untuk seseorang yang aku panggil sahabat..
aku bukan seorang penyair..tetapi kerana istimewanya tarikh tersebut..aku cuba titipkan sesuatu untuk beliau....


Selamat datang Sahabat
Aku tahu kau terlalu lama menunggu
Aku tahu kau terlalu lama bersabar
Tabah kau harungi segala dugaanNya

Enam tahun lamanya kau menanti….
Menanti tibanya detik ini
Kini penat jerih mu berbalas
Kini yang kau inginkan telah memanggil mu


Selamat datang sahabat
Aku tahu ini cita-cita mu
Lama dulu….
Pernah kau kisahkan pada ku…

Tahniah sahabat kerana kejayaan ini
Moga kau terus tabah dan berjaya

Aku sahabatmu
Seperti yang kau kenali lebih 10 tahun yang lalu

Aku menunggumu di sini
Walau kita kini berbeza

Namun persahabatan kita
Masih kukuh seperti dahulu

SELAMAT DATANG SAHABAT

Pak Kebun: masih aku terkenang tugas rutinmu sebagai 'penggondol' kepala ku....

No comments: