"...dan boleh jadi kamu benci akan sesuatu, sedang ia lebih baik bagimu, dan boleh jadi kamu kasihi akan sesuatu, sedang ia melarat bagimu. Dan Allah mengetahui, tetapi kamu tiada mengetahui"
(Al Baqarah:216)

Wednesday, December 28, 2005

Ketagih Kari Mamak Longkang

ai...
pening betul kepala aku....
puas aku kawal dan cuba elak..
hari nie tetiba jae handle motor ex aku selekoh aje kat kedai Mamak Longkang nie....

macam ada 'hantu' yang memanggil-manggil

last..pekena gak nasi lauk kari kambing

hari nie kedai mamak longkang 'full house', nasib baik aku cepat..kalau lambat gamaknya takde kerusi kosonglah

mungkin nie la kelebihan 'golongan mamak' walau tersorok mana pun kedai dia tetap ada pelanggan...kalau kedai melayu..jangan haraplah

aku tak percaya sangat tentang isu 'kas-kas' yang dibawa sampai ke Parlimen.aku percaya pada citarasa dan layanan sediaada

lagipun ahli-ahli palimen pun bukannya ada isu yang nak dibincangkan...last-last isu 'kas-kas' yang dihebohkan

apa-apau pun..sejak dapat surat 'pindah' nie aku terfikir..kat tempat baru nanti ada tak kedai yang setanding dengan mamak longkang kat Negeri bersejarah nie

kalau tak..alamat meleleh air liur aje la.....hik..hik..hik..

No comments: