"...dan boleh jadi kamu benci akan sesuatu, sedang ia lebih baik bagimu, dan boleh jadi kamu kasihi akan sesuatu, sedang ia melarat bagimu. Dan Allah mengetahui, tetapi kamu tiada mengetahui"
(Al Baqarah:216)

Friday, April 24, 2009

Perlukah ???

Foto: Sekadar Gambar Hiasan

Saban hari aku baca dan dengar berita tentang kemelesetan ekonomi dunia dan kesannya telah merebak di Malaysia. Berita tentang puluhan ribu rakyat Malaysia dibuang kerja bahana kemelesetan ekonomi juga di debgar saban hari.

Di pekan kecil ini yang hanya ada beberapa kilang perindustrian juga dapat dilihat kesan kemelesetan ekonomi, kilang ada yang tutup (tidak tutup apa jika ada sign board bertulis FOR RENT OR SALE di pintu pagar utamanya.

Dalam dunia pilitik juga kemelesetan ekonomi turut memberi kesan. Oleh itu marahlah beberapa ahki politik dengan beberapa pilihan raya kecil yang telah di adakan dan bakal di adakan atas alasan semuanya membazirkan wang rakyat terutamanya di zaman kemelesetan ekonomi ini..

namun terkejut juga aku kerana pada 18 April lalu ada sambutan besar-besaran meraikan Perdana Menteri...lalu aku terfikir benarkah ekonomi meleset? benarkahkita tidak membazir? dan yang paling utama ialah perlukah sambutan ini diadakan ???

tapi..siapalah aku untuk memberi pandangan....

No comments: