"...dan boleh jadi kamu benci akan sesuatu, sedang ia lebih baik bagimu, dan boleh jadi kamu kasihi akan sesuatu, sedang ia melarat bagimu. Dan Allah mengetahui, tetapi kamu tiada mengetahui"
(Al Baqarah:216)

Monday, January 05, 2009

Kawan-kawan

Kebelakangan ini wajah beberapa orang sahabat sering terbayang di ingatan ku, aku tak tahu kenapa , tetapi bila aku teringat kata-kata ini aku tahu kenapa aku ingat sangat pada kawan-kawan ku itu.....

"KITA SERING MENGINGATI SESEORANG YANG BERHUTANG ATAU YANG MEMINJAM SESUATU DARI KITA SELAGI DIA BELUM MENYELESAIKAN HUTANGNYA ATAUPUN MEMINJAMKAN BARANG YANG DIPINJAMNYA"

Apa kata anda???

1 comment:

wana_cute_kmj said...

Pendapat saya..hutang dan pinjam ini bukan shj brmaksud duit o ape2 brg material yg brharge.. Ini bergantung kepada individu terbabit..mungkin pada individu lain ia boleh dikira “halal” dan melupakannya tetapi pada individu lain,mungkin bukan begitu.. Tetapi, kebiasaan yer apabila hutang itu dating bersama kesakitan, kekecewaan dan khianat..mungkin ia akan diingat sampai mati atau hutang itu dibayar dengan sehabis-habisnya..kecuali jika ia meredhai dan memaaf dengan seikhlas..tetapi begitu susah nk melakukannya kerana kepahitan yg dialami bukan boleh hilang dlm sekelip mata..ia mungkin akan trlintas wlpn sesaat..