"...dan boleh jadi kamu benci akan sesuatu, sedang ia lebih baik bagimu, dan boleh jadi kamu kasihi akan sesuatu, sedang ia melarat bagimu. Dan Allah mengetahui, tetapi kamu tiada mengetahui"
(Al Baqarah:216)

Wednesday, July 09, 2008

Tutup Sahaja Server Tu Bro !!

Buat Bro
Bro, Aku memang tak kenal kau. Malah aku juga tak berminat untuk mengenal siapa engkau. Aku tidak kisah hal-hal kenal mengenali ini. Tetapi yang aku tau, kau ada jawatan. Jawatan yang amat penting dalam era teknologi maklumat ini. Kau adalah ’Raja’ dalam konteks teknologi maklumat di sini

Bro,
Aku sering dengar khabar khabar angin yang mengatakan bahawa kau pernah mencadangkan agar internet di sini di hadkan setakat jam 5.00 petang sahaja. Jangan takut bro, jika ia bukan cadangan kau, kau tak perlu risau. Aku juga takkan minta untuk kau membuat akuan bersumpah, malah jauh sekali untuk meminta kau bersumpah. Ini bukan kes liwat bro. Namun sumpah tetap berlaku, bukan kau, tetapi aku yang menyumpah-nyumpah kerana tidak berpuas hati dengan tindakan kau.

Bro,

Aku tahu negara kita sedang mengalami kemelesetan ekonomi. Memang kita semua disuruh berjimat. Namun bro, kau perlu ingat hakikatnya kami semua tidak pernah membazirkan perkhidmatan yang kami terima. Oleh itu bro, kau tak perlulah menjilat-jilat seperti ahli politik yang menjaga periuk nasi masing-masing dengan menamalkan sikap ’mengikut’ secara membabi buta.

Bro,
Aku ada satu cadangan, jika kau rasa semua ini menyusahkan..elo sahaja kau tUtup sahaja server tu. Biarlah kami semua hidup laksana dalam penjara tanpa dapat tahu apa yang berlaku di luar sana. Lagipun, jika ia langkah berjimat yang terbaik, maka cadangan mnutup server merupakan jilatan mu yang paling kuat...

Tutup sahaja server bro....

No comments: