"...dan boleh jadi kamu benci akan sesuatu, sedang ia lebih baik bagimu, dan boleh jadi kamu kasihi akan sesuatu, sedang ia melarat bagimu. Dan Allah mengetahui, tetapi kamu tiada mengetahui"
(Al Baqarah:216)

Saturday, March 03, 2007

Aku Tepu??

Aku setuju
kesibukan membunuh kreativiti
Terhimpit dengan bebanan kerja yang tak pernah aku sangkakan menjadikan aku tuli untuk berkarya
Kerja luar yang acapkali menggugat kreativiti menjadikan aku semakin kaku
I.S.O (Ikut Suka Orang) yang bakal datang menjadikan aku semakin serabut...
Entahlah

Mr JR mengungkapkan keadaan ini sebagai 'sembelit'
mungkin benar agaknya

namun yang nyata..

ide dan kreativiti aku bebar-benar terkongkong

Sewaktu aku penuhkan catatan ini aku baru sahaja pulang dari 'out-station' selama seminggu yang sudah pasti amt memenatkan minda dan jiwa

Isnin ini (5 Mac 2007) audit I.S.O akan berlangsung (aku masih keliru kenapa kita masih merelakan diri dijajah dengan pelbagai standard yang ditetapkan oleh Barat)
sudah pastinya aku pasti jadi 'sembelit lagi....

No comments: