"...dan boleh jadi kamu benci akan sesuatu, sedang ia lebih baik bagimu, dan boleh jadi kamu kasihi akan sesuatu, sedang ia melarat bagimu. Dan Allah mengetahui, tetapi kamu tiada mengetahui"
(Al Baqarah:216)

Saturday, March 03, 2007

Ku Temui- Kekasih


Lama aku mencari buku ini
Maklumlah aku bukan di Negeri Bersejarah yang sekurang-kurangnya ada kedai buku yang agak hebat seperti MPH dan Thai Kuang

Ku hanya di daerah terpencil di Negeri Utara
Yang hanya gah pada nami
namun hakitkatnya ia entah-apa-apa

Buku ini aku temui sewaktu 'out-station' dan aku temuinya di MPH, Jusco, Ipoh

Walaupun kebanyakkan cerpen dalam buku ini telah aku baca namun ia tidak menjadi alasan untuk aku tidak memilikinya

Ini adalah koleksi 'antologi cerpen' (solo) Faisal yang ke dua setelah 'Perempuan Anggerik'
Walaupun, aku memiliki buku ini, namun naluri masih cemburu kerana dari Negeri Bersejarah-meretas ke Kuala Lumpur hingga ke negeri Utara, aku masih lagi gagal memiliki antologi cerpen faisal yang terawal iaitu "Safari Gilgit" dan "Sehari Dalam Perang" terbitan Sasbadi

Pak Kebun: Aku Masih Menjerit Di Lorong Bisu ....

No comments: