"...dan boleh jadi kamu benci akan sesuatu, sedang ia lebih baik bagimu, dan boleh jadi kamu kasihi akan sesuatu, sedang ia melarat bagimu. Dan Allah mengetahui, tetapi kamu tiada mengetahui"
(Al Baqarah:216)

Tuesday, November 21, 2006

Dua Panggilan Telefon


Panggilan 1

Kring-kring
Elo..En Kebun Ke??
Ya Saya..
Kami Dari MAY**** TAKA***
nak maklumkan sesuatu pada en
Apa bendanya?
Surat claim dan lampiran yang en hantar tempoh hari telah hilang
Minta en buat yang baru ye (untuk cepatkan proses claim)
(Kepala Hotak Kau)



Panggilan 2
Kring-Kring
En Kebun Ke?
Ye saya
En Masih Belum dapat Komputer lagi?
(Aku dah kerja sini hampir setahun, baru di soal macam ni)
En Diminta hadir ke Pusat *** untuk ambil komputer
Baru ke Lama? Notebook ke Desktop
Lama, Desktop terpakai
Takpelah..awak guna je la desktop tu (tak payah kelentong la, desktop yang patut hantar ke pajak gantung baru nak bagi kat aku..kalau orang lain dapat Flat screen pulak....)

(Bayangkan kalau aku tak cari alternatif lain, bermakna hampir setahun aku kerja sini tanpa kemudahan komputer....)

Pak_Kebun: macammacamadakepalahotakdiaberjambulhuhuhu

No comments: