"...dan boleh jadi kamu benci akan sesuatu, sedang ia lebih baik bagimu, dan boleh jadi kamu kasihi akan sesuatu, sedang ia melarat bagimu. Dan Allah mengetahui, tetapi kamu tiada mengetahui"
(Al Baqarah:216)

Thursday, July 07, 2011

Pandai Tak Bertempat

DIA:  Manuskrip saudara tak layak diterbitkan sebagai buku. Kami jawatan kuasa penerbitan harap saudara jadikan ia sebagai Monograf

GUA: Kenapa tak layak jadi buku? Kenapa hanya monograf?

DIA: Itu keputusan jawatan kuasa

GUA: Apa merit untuk monograf?

DIA: Itu kami tak tau

GUA: Kalau tak tau kenapa suruh jadi monograf sedang saya tulis untuk buku..

DIA: Itu keputusan jawatankuasa

GUA: Ok..tapi saya perlukan surat tentang penolakan itu...


Pandai betul diorang, gua malas nak cerita..takkan sebab jadi ahli jawatankuasa dah pandai2 reject penulisan orang lain sedagkan masing-masing tiada kepakaran? WTF...gua bole cari penerbit lain..
(Itupun kalau manuskrip gua laku la hahaha)

No comments: