"...dan boleh jadi kamu benci akan sesuatu, sedang ia lebih baik bagimu, dan boleh jadi kamu kasihi akan sesuatu, sedang ia melarat bagimu. Dan Allah mengetahui, tetapi kamu tiada mengetahui"
(Al Baqarah:216)

Wednesday, December 09, 2009




Dah hampir sebotol 'Unicough' dah aku togok
Berbiji-biji 'paracetamol 500 mg' dah ku telan
hampir sebotol 'madu tualang' (200 ml) aku minum
dah berbiji-bijik 'Vit C 1000 mg' aku telan...

tapi kau tak pergi-pergi
kenapa kau datang?
waktu ini waktu kritikal

terlebih duriankah?
terkena hujankah?
terlebih aiskah?

atau

kolestrol makin bertambah?
antibodi makan lemah?
metabolisme makin merosot?

kenapa kau datang?
tika aku sedang kejar 'dateline'
tika 'setahun' makin hampir
tika 'janji' hendak cepat-cepat aku tunaikan
tika 'Skrip' yang beratus-ratus bakal berlonggok datang?

aduhai...
inilah namanya
sudah tersepit baru tengadah
sudah ditendang baru terngaga

selalu lupa...
masa yang lepas takkan kembali
masa yang tenang sering di siasiakan..

kini
tanggunglah bala
tanggunglah bencana...
semuanya datang menimpa kepala...

dan....
insomnia mula datang merengek...
manja.......







No comments: