"...dan boleh jadi kamu benci akan sesuatu, sedang ia lebih baik bagimu, dan boleh jadi kamu kasihi akan sesuatu, sedang ia melarat bagimu. Dan Allah mengetahui, tetapi kamu tiada mengetahui"
(Al Baqarah:216)

Monday, May 26, 2008

Sudah Mati Sebenarnya....


Jika boleh dikatakan mati, aku kini mungkin sudah mati. Mati dalam ertikata yang berbeza. Jasad masih ada, Roh tetap kekal, namun...minda sudah lama tiada...Sudah mati hakikatnya.

Aku sendiri tidak sedar, samada ia dibunuh, aku yang mematikannya, mungkin juga aku tidak menjaganya bersungguh-sungguh hingga ia mati ..atau yang lebih parah...mungkin aku yang membunuhnya tanpa sedar.

Tidak kira apa metod kematian itu, tetapi yang nyata hari ini ia telah mati...mati...mati...dan mati...Apakah mungkin yang mati akan hidup kembali????

No comments: