"...dan boleh jadi kamu benci akan sesuatu, sedang ia lebih baik bagimu, dan boleh jadi kamu kasihi akan sesuatu, sedang ia melarat bagimu. Dan Allah mengetahui, tetapi kamu tiada mengetahui"
(Al Baqarah:216)

Monday, May 26, 2008

Hairan...

Selama ini aku amat hairan. hairan bila kenangkan sejarah Apak. Kenapa Apak sanggup besarkan ketiga-tiga anak buahnya.

Aku amat hairan!!! selalunya kehairanan itu menjadi phobiabila senario yang berlaku pada masa kini membuktikan bahawa pengorbanan Apak terhadap anak-anakbuahnya selama ini hanya sia-sia.

Lalu aku berjanji dalam hati "Aku Tidak Mahu Mengulangi Sejarah Apak"

Hari ini aku hairan..kenapa...kenapa...dan kenapa... aku tidak boleh tidur bila dapat berita yang Mat Hakim patah kaki kerana dilanggar motorsikal sewaktu pulang dari mengaji petang tadi

Mungkinkah ini perasaan yang Apak rasai ketika membesarkan ketiga-tiga anak buahnya suatu ketika dahulu??? Wallahualam

Jarak Negeri Utara ini dengan Negeri Bersejarah (Rumah Mat Hakim) bukan juga dekat..namun Sabtu petang aku bergegas juga ke Melaka melihat keadaan Mat Hakim....

Foto Atas: Mat Hakim, Seminggu Sebelum Kemalangan

Foto: Kesian Mat Hakim

Foto: Mat Hakim Ditemani Ghayrell

No comments: