"...dan boleh jadi kamu benci akan sesuatu, sedang ia lebih baik bagimu, dan boleh jadi kamu kasihi akan sesuatu, sedang ia melarat bagimu. Dan Allah mengetahui, tetapi kamu tiada mengetahui"
(Al Baqarah:216)

Sunday, March 16, 2008

Wartawan Biarlah Berprinsip

Entahlah...seminggu kebelakangan ini aku rasa tak tergamak nak baca akhbar media perdana
Memang selama ini aku tidak membaca akhbar-akhbar ini...namun ada ketikanya aku baca juga untuk mengetahui berita-berita terkini yang disajikan
Entah...
kebelakangan ini aku tengok wartawan akhbar arus perdana semakin hari semakin buksuk tulisan mereka
makin aku baca makin memualkan

Mungkin itu cara hidup mereka agaknya
benarlah kata seorang sahabat bahawa kerja sebagai wartawan ini jika tidak berprinsip...maka diri akan dilihat sebagai sehina-hina manusia...

Apa komen anda??

No comments: