"...dan boleh jadi kamu benci akan sesuatu, sedang ia lebih baik bagimu, dan boleh jadi kamu kasihi akan sesuatu, sedang ia melarat bagimu. Dan Allah mengetahui, tetapi kamu tiada mengetahui"
(Al Baqarah:216)

Monday, July 30, 2007

Sahabat-Di sini Banyak Keldai !!!


Sahabat

Sebenarnya aku tidak mahu marah-marah lagi

Aku tidak mahu heboh-heboh lagi

Aku tidak mahu kecoh-kecoh lagi


Namun mana mungkin aku bisa tutup mulut

Jika sang keldai masih begini..

Kita diarahkan berbari dan melupai tugas tradisi

Kita diarahkan mengemaskini dokumen yang langsung tidak menyumbang pada perkembangan minda

Kita diarahkan masuk ke kandang keldai semana-mata untuk mendengar dia berkata-kata


Sahabat

Mana mungkin aku tidak marah

Jika mesin angkat kerap sangat rosaknya

Mesin salinan kerap minta dibaiki

Internet kita pula banyak sangat sekatannya

Malah sahabat,

Kau juga alami kehebatan ini

Pendingin hawa menjadikan kita kepanasan bukannya kedinginan

Kita juga dikenankan dengan pelbagai syarat

yang semuanya karut semata-mata

dan..tidak cukup dengan itu

Atas tuduhan kita bekerja sama seperti sehari mereka bekerja

Kita dilambakkan dengan kerja-kerja bodoh yang sepatutnya dibuat mereka


Sahabat

Benarkah mereka ini umpama kata pepatah

“Sokong Membawa Rebah”…


Sahabat…(seperti kata XPDC)

Bersamalah kita..

Dalam kebingunangan…

Bukan hitam

Bukan terang……

Aku tidak marah sahabat

Sekadar berkata-kata

Kerana itu sahaja yang aku mampu…..

No comments: