"...dan boleh jadi kamu benci akan sesuatu, sedang ia lebih baik bagimu, dan boleh jadi kamu kasihi akan sesuatu, sedang ia melarat bagimu. Dan Allah mengetahui, tetapi kamu tiada mengetahui"
(Al Baqarah:216)

Monday, April 16, 2007

Emosikah Aku ??


Sudah terlalu lama aku tidak membaca

Sudah terlalu lama kau tidak menulis,

Kedua-dua tabiat ini semacam semakin menjauhi aku

Kedua-dua tabiat ini merupakan ’remedy’ dalam kehidupan yang terlalu berkecamuk ketika ini..

Aku semakin jauh dari dunia penulisan yang aku minat

Ide memang terlalu banyak namun aku sering terhalang

Buku banyak yang dibeli

Namun sehingga kini aku tidak mampu ’menghadam’ semuanya...

Apa lagi hendak membuat ulasan di blog ini

Emosikah aku kali ini ???

Emosikah aku apabila mempersoalkan tentang sistem pemberian komputer kerana setelah lebih setahun aku di sini aku masih lagi tidak memperolehinya sedangkan semua tugasan yang dilambakkan memerlukan ia untuk diselesaikan...

Emosikah aku apabila mempersoalkan ’tempoh’ yang terlalu panjang untuk aku memperoleh tuntutan yang perbelanjaannya telah aku langsaikan dengan wang poket sendiri

Emosikah aku apabila membangkitkan tentang ’potongan-potongan sesuka hati’ bahagian kewangan terhadap tuntutan yang aku kemukakan?

Emosikah aku mempersoalkan tugasan-tugasan yang sentiasa berubah arahannya yang seringkali mengganggu perancangan untuk tugasan yang lain...

Emosikah aku mempersoalkan tentang arahan kerja dan tugasan yang sering di ’back date’ kan tarikhnya...

Aku bukan emosi...

Apa yang aku persoalkan itu semuanya ada kaitan dengan ’kepala’

Dan aku amat percaya dengan pepatah orang Cina bahawa

”Ikan Busuk Bermula Dari Kepala”

Sebab itu ada SN Shahnon Ahmad mengisahkan tentang ”Kepala” yang tidak betul dalam novel ”SHIT’ nya....

Aku tak mohon simpati....

Blog ini aku yang punya...

Suka Hati aku nak tulis apa....

No comments: