"...dan boleh jadi kamu benci akan sesuatu, sedang ia lebih baik bagimu, dan boleh jadi kamu kasihi akan sesuatu, sedang ia melarat bagimu. Dan Allah mengetahui, tetapi kamu tiada mengetahui"
(Al Baqarah:216)

Saturday, December 27, 2008

LU DIAM LA SAMY !!!


Hudud: Samy minta Anwar nyatakan pendirian
(petikan malaysiakini)

Dec 27, 08 4:17pm

Presiden MIC Datuk Seri S.Samy Vellu meminta pemimpin pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim menyatakan pendiriannya berhubung hasrat PAS untuk memperkenal hukum Hudud (Kanun Jenayah Syariah) di negara ini.

Katanya, Anwar, yang penasihat PKR, tidak sepatutnya berdiam diri dengan isu itu kerana kegagalannya menyatakan pendiriannya berhubung pelaksanaan undang-undang itu boleh menimbulkan bantahan daripada masyarakat India di negara ini, lapor Bernama.

Katanya kini sudah timbul protes secara senyap di kalangan masyarakat India sejak Naib Presiden PAS, Datuk Husam Musa dilaporkan sebagai berkata PAS tidak pernah melupakan matlamat mereka bagi melaksanakan undang-undang Hudud di negara ini.

"Anwar sepatutnya menjelaskan pendiriannya dan parti yang diwakilinya, terutama kepada bukan Islam yang menyokong pembangkang agar mereka dapat menilai dan membuat keputusan sama ada untuk terus menyokong pembangkang," katanya dalam satu kenyataan hari ini.

Samy Vellu berkata, dalam pilihanraya umum 8 Mac lalu, ramai kaum India yang membawa bendera PAS tetapi "adakah ini cara PAS dan parti pembangkang yang lain menghargai mereka".

Dengan perkembangan terbaru sekarang, kata Samy Vellu, Anwar sepatutnya memberi penjelasan berhubung isu itu kerana jika tidak ia akan membuktikan bahawa Anwar dan pembangkang hanya mempermain-mainkan orang ramai.

ALLO SAMY
APA LU PUNYA PROBLEM
INI HUDUD KALAU JALAN, HANYA ORANG ISLAM SAHAJA
LU ORANG HINDU
TAK ADA KENA MENGENA

KALAU HUDUD MAHU LAKSANA DALAM INI NEGARA
APA ORANG-ORANG INDIA MAU RISAU?

LU JANGAN KASI SEMUA ORANG PENING
JANGAN KASI EMUA ORANG MABUK
LU JANGAN CAKAP TAKDA PIKIR
LU JANGAN CAKAP SERUPA ORANG MABUK TODI

DEY SAMY
LU JANGAN GUNA ISU PERPADUAN LA

INI HUKUM ISLAM
BUKAN PASAL PERPADUAN

TAPI SAMY,
APA PASAL LU PUNYA KLIK (ITU ISLAM PUNYA ORANG DALAM UMNO TADA MARAH-MARAH SAMA LU)
GUA HERAN
INI CERITA TENTANG ISLAM
INI BUKAN CERITA PERPADUAN KAUM

GUA RASA,
LU PUNYA KAWAN2 DALAM SAMA PARTI (ITU DACING LA) SEMUA SUDAH BUTA
BUTA MATA DAN BUTA HATI
SUDA TARAK TAU APA ITU POLITIK, APA ITU PERPADUAN

PALING PETING SEMUA LU PUNYA KAWAN ADA DAPAT BENEFIT BILA LU KONDEM HUDUD...

AYO-AYO-AYO.....


1 comment:

Shahrulrock said...

Salam Hijrah.
Saya "apolitical".
Saya, secara dasarnya ternanti-nanti juga ulasan dari saudara Anwar Ibrahim berkaitan isu yang di utarakan saudara Husam Musa.Kemungkinan-kemungkinan yang terlalu gusar untuk di fikirkan.Hudud bukan agenda PAS,bukan agenda BN,bukan juga agenda PKR tetapi mesti menjadi agenda setiap umat Islam.Ayuh, kita sematkan dalam jiwa agar Hudud menjadi agenda dalam fasa 1430 Hijrah.