"...dan boleh jadi kamu benci akan sesuatu, sedang ia lebih baik bagimu, dan boleh jadi kamu kasihi akan sesuatu, sedang ia melarat bagimu. Dan Allah mengetahui, tetapi kamu tiada mengetahui"
(Al Baqarah:216)

Friday, December 12, 2008

Demi Masa -Untuk Aku Yang Sering Lupa !!!

kebelakangan ini bait-bait dalam lagu ini terngiang-ngiang di telinga aku...
mungkin kerana mengenangkan perjalanan yang telah dilalui
juga yang bakal dilalui nanti...




Ingat lima perkara, sebelum lima perkara

SIHAT SEBELUM SAKIT,
MUDA SEBELUM TUA,
KAYA SEBELUM MISKIN,
LAPANG SEBELUM SEMPIT
HIDUP SEBELUM MATI.....



hari ini aku Alhamdulillah sihat,
esok lusa belum tahu lagi...

Tahun-tahun yang lepas aku muda...
Kini, aku mula meninggalkan usia muda tu

Mungkin aku tidak pernah menjadi kaya...
tapi Alhamdulillah aku ada kerja dan pendapatan
Esok- Lusa ??
Wallahualam

Sebelum ini ada masa banyak aku lapang...
(namun..bila difikirkan apa yang aku buat semasa masa lapang tersebut??)
namun hari ini
masa sempit dah tiba
masa lapang dah lama berlalu....

hari ini aku masih bernyawa di Bumi Allah ini...
esok-lusa wallahuam



No comments: