"...dan boleh jadi kamu benci akan sesuatu, sedang ia lebih baik bagimu, dan boleh jadi kamu kasihi akan sesuatu, sedang ia melarat bagimu. Dan Allah mengetahui, tetapi kamu tiada mengetahui"
(Al Baqarah:216)

Wednesday, June 11, 2008

Bersemuka Dengan Media

Sememangnya saya dah terlalu lama tidak menonton rancangan-rancangan di RTM. Bukan kerana sombong tetapi saya tidak larat untuk berulang alik ke tandas kerana majoriti rancangan yang disiarkan di RTM akan menyebabkan perut saya berasa mual.

Namun demikian saya tidak juga menafikan bahawa beberapa rancangan yang disiarkan di RTM memberikan manafaat. Walaupun begitu ia boleh dibilang dengan jari. Antara rancangan yang agak bermanfaat pada ketika ini di RTM ialah siaran Bersemuka Bersama Media.

Dalam rancangan ini biasanya Menteri yang bertanggung jawab dalam satu2 portfolio akan menjawab segala persoalan yang ditimbulkan oleh ahli panel. Saya suka, saya suka, saya suka

Saya suka kerana bila menonton siaran ini saya terkenangkan satu rangkap pepatah orang-orang tua yang telah diubah oleh entah siapa iatu:

Siakap Senohong ,
Gelama Ikan Duri,

Bercakap Bohong,
Lama-Lama Jadi Menteri...


Saya pulak dengan gatal mulut menambah,

Kalau makan kari,
Nanti lambat dapat jodoh,

Wahai Menteri,
Kami semua bukan bodoh.....


Jadi sama-sama kita tonton...
(Clip ihsan BukanLaguSetuju di Youtube)

Part 1


Part 2


Part 3


Part 4


Part 5


Part 6


No comments: