"...dan boleh jadi kamu benci akan sesuatu, sedang ia lebih baik bagimu, dan boleh jadi kamu kasihi akan sesuatu, sedang ia melarat bagimu. Dan Allah mengetahui, tetapi kamu tiada mengetahui"
(Al Baqarah:216)

Tuesday, December 11, 2007

Bingung !!!


Kata Ketua Polis Negara:
Polis akan menggunakan peruntukan di bawah Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) ke atas kumpulan Hindu Rights Action Force (Hindraf) jika ia memudaratkan keselamatan negara. Tambah beliau lagi polis tidak akan berlembut sebaliknya akan menangkap secepat mungkin lebih ramai pemimpin dan pengikut Hindu Rights Action Force (Hindraf) yang mengadakan perhimpunan haram di ibu negara 25 November lalu. (Sumber: Utusan Malaysia, 11 Dis 2007)

Kata Najib pula:
Rakyat diminta tidak cepat melatah sehingga terikut-ikut dengan rentak kumpulan Hindu Rights Action Force (Hindraf) yang menyatakan pendirian terbarunya bahawa kumpulan itu sebenarnya bermusuh dengan UMNO dan bukan orang Melayu. Orang Melayu tidak perlu menari-nari dengan ‘lagu’ yang cuba dimainkan oleh kumpulan tersebut kerana mereka bukannya mewakili masyarakat India negara ini secara keseluruhannya. (Sumber: Utusan Malaysia, 11 Dis 2007)

Dalam Masa Yang Sama:
Naib Presiden PAS, Mohamad Sabu, ketua penerangan Parti Keadilan Rakyat (PKR) Chua Tian Chang dan anggota majlis tertinggi PKR N.Gobalakrishnan didakwa di Mahkamah Sesyen di sini atas beberapa pertuduhan kerana terbabit dalam perhimpunan haram Gabungan Pilihan Raya Bersih dan Adil (Bersih) 10 Nov lalu (mstaronline) Para peguam di KL ditahan semalam (10 Dis 2007) kerana merayakan Hari Hak Asasi Sedunia. Selain itu, Mahkamah Sesyen Kuala Terengganu memberikan ikat jamin kepada dua orang ahli PAS dalam kes Peristiwa Berdarah Batu Burok, September lepas.

Dulu Dulu:
Beberapa rakyat Malaysia disyaki sebagai ahli KMM (mula-mula di sebut sebagai Kumpulan Mujahidin Malaysia, kemudia di tukar pulak dengan nama Kumpulan Militan Malaysia). Ditangkap atas alasan menggugat keselamatan Negara> Dalam TV pun tunjuk penangkapan kumpulan Al Maunah, ditangkap kerana menggugat keamanan negara

Di Melaka:
Penternak Babi buat rusuhan....(tak menggugat keselamatan negara)

Tak Berapa Lama Dahulu:
Kita berbangga berjaya hantar rakyat Malaysia melancong (angkasawan?) ke angkasa

Dalam masa Yang Sama:
Kita dipaparkan dengan kisah rakyat yang tak cukup makan di Malaysia
Selalu Kita Dengar dan Lihat:
Pak menteri kata kerajaan akan kawal kenaikan harga barang. Kita juga lihat Pak Menteri pergi pasar
tetapi...
harga barang naik juga
Kita menderita juga
Kata Aku:
Aku makin serabut....
Keselamatann negara kesejahteraan pemerintah?
Kesejahteraan rakyat atau pemerintah yang sejahtera?
Pemerintah jaga keselamatan negara?
Pemerintah tetapkan kesejahteraan rakyat
atau
pemerintah yang berhak mengatakan bahawa ini keselamatan negara
dan ini kesejahteraan rakyat

Lagi aku fikir lagi kabur dan serabut...
Bersamalah kita dalam kebingungan
Bersamalah kita dalam ketolollan





No comments: